کد قالب کانون ۱۰ استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه‌ای که نتیجه جنگ های بزرگ را تغییر دادند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کانون فرهنگی وهنری کریم اهل بیت شهر سلامی و آدرس kanoonemamhassan24.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 965
بازدید دیروز : 1011
بازدید هفته : 5793
بازدید ماه : 20694
بازدید کل : 177602
تعداد مطالب : 2499
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

نویسنده : مهدی احمدی واکبر احمدی
تاریخ : سه شنبه 16 خرداد 1403

 

قصد داریم شما را با 19 استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

۵- هتل مجلل برای افسران نازی

در جریان جنگ جهانی دوم، هزاران اسیر جنگی آلمانی در بریتانیا نگهداری می شدند. وقتی گروهی از ژنرال های آلمانی به اسارت درآمدند، به جای زندان به یک عمارت بسیار باشکوه و مجلل برده شدند و آن ها شرایط بسیار خوبی برایشان فراهم شد. آن ها در این عمارت متعلق به دولت بریتانیا نگهداری می شدند، خدمتکاران شخصی داشته و غذا و نوشیدنی های باکیفیت و لاکچری دریافت می کردند. آن ها همچنین اجازه داشتند به رادیو آلمان گوش دهند و روزنامه هایی نیز در اختیارشان قرار می گرفت که اخبار روز جنگ را روایت می کردند. ژنرال های آلمانی دائماٌ به حماقت بریتانیایی ها خندیده و آن ها را مسخره می کردند اما نمی دانستند که تمامی این عمارت با دستگاه های شنود کنترل می شود. سرویس های اطلاعاتی بریتانیا به تمامی گفتگوهایی که بین ژنرال های آلمانی اسیر شده رخ می داد گوش می دادند. آن ها از این کار اطلاعات بسیاری در مورد ارتش آلمان و استراتژی ها و تاکتیک هایشان کسب کرده و به ارتباطات نزدیک برخی از فرماندهان ارشد نازی با شخص هیتلر مطلع شدند.

قصد داریم شما را با 19 استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

۶- سونامی ساختگی

بدنبال تسخیر انگلیس در سال ۱۰۱۶ میلادی و تاجگذاری به عنوان پادشاه دانمارک در سال ۱۰۱۸، شاه کنوت برای اینکه کنترل خود بر انگلیس را تحکیم بخشد، بارها به این منطقه سفر کرد. عدم حضور ثابت او در دانمارک باعث شد که مقام پادشاهی اش در کشورش به خطر بیفتد. از طرف دیگر، دو پادشاه کشورهای اسکاندیناوی یعنی شاه اولاف دوم فرمانروای نروژ و شاه جیکوب سوئد از سراسر جهان ارتشی تشکیل داده و علیه کنوت اعلان جنگ دادند زیرا می خواستند دانمارک را تحت تسلط خود داشته باشند. وقتی شاه کنوت از حمله ارتش این دو به کشورش باخبر شد، نیروهای دریایی اش را برای نبرد با این دو مهیا ساخت. او ناوگانی بزرگ متشکل از ۶۰۰ کشتی و سربازان بسیار فراهم ساخته و خود بر کشتی اژدهایش سوار شد که به اندازه دو کشتی نروژی ها حجم داشت. در مقابل، اولاف تقریباً ۴۵۰ کشتی در اختیار داشت.

وقتی کنوت دریافت که اولاف دوم و جیکوب در دهانه رودخانه ای در ساحل سوئد مخفی شده اند، با ناوگان بزرگش از رودخانه هلگا گذشت تا جاسوسان جیکوب به خوبی او را ببینند. نیروهای دو پادشاه برای نبرد آماده شده و شاه اولاف دوم یک دام غیرقابل پیش بینی برای کنوت گستراند. او دستور داد که روی رودخانه هلگا سدی از زغال کک و الوار بسازند. وقتی ناوگان کنوت وارد شد، اولاف دستور خراب کردن سد را دارد و آب در حجمی وسیع به سمت ناوگان کنوت هجوم برد. ناوگان آنگلو-دانمارکی از دیدن موجی از آب که به سمت آن ها آمده و همه چیز را در مسیر خود نابود می کرد وحشت کردند. بخش زیادی از ناوگان شاه کنوت غرق شد و شاه اولاف دوم و جیکوب توانستند بدون آسیب چندانی به نیروی دریایی شان، فرار کنند.

قصد داریم شما را با 19 استراتژی و تاکتیک نظامی هوشمندانه ای آشنا کنیم که در تاریخ نبرد و جنگ ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

۷- نبرد هند و پاکستان

نبرد اسال اوتار در سال ۱۹۶۵ بین هند و پاکستان رخ داده و یکی از بزرگترین نبردهای تاریخ مدرن با استفاده از تانک به شمار می آید. این نبرد که بین ۸ تا ۱۰ دسامبر ادامه داشت با تسخیر منطقه خم کاران توسط ارتش پاکستان آغاز شد، منطقه ای که در فاصله ۵ کیلومتری مرز بین المللی قرار داشته و بر شهر آمریستار تسلط داشت. نیروهای هندی سعی کردند با تمام توان مدافعان را تقویت کنند اما هم در زمینه تعداد تانک ها و هم سربازان در جایگاه پایین تری نسبت به پاکستانی ها قرار گرفتند. در آن طرف، پاکستانی ها از تانک های مدرن و آمریکایی سود مبردند که در مقایسه با تانک های هندی ها هم بزرگ تر و هم پیشرفته تر بودند. وقتی نیروهای پاکستانی حمله را آغاز کردند، یک ژنرال هندی به نام گورباکش سینگ به نیروهای خود دستور عقب نشینی داده و از آن ها خواست که به شکل نعل اسبی حالت دفاعی بگیرند و از شهر اوتار پرادش به عنوان مرکز استقرار استفاده کنند.

به کمک تاریکی شب، او به نیروهایش دستور داد که زمین های نیشکر منطقه را آبگیری کرده و نیروهای پاکستانی را وادار به حمله کنند. در ۱۰ سپتامبر ۱۹۶۵، پاکستانی ها طعمه ای که برایشان فراهم شده بود را گاز گرفته و به سربازانی که در زمین آبگیری شده پنهان شده بودند، حمله کردند. با نزدیک شدن تانک های پاکستانی، رفته رفته سرعتشان کاهش یافته و به خاطر زمین گل آلود و باتلاقی شکلی که ایجاد شده بود متوقف شدند. آن ها در ادامه در تله نعل اسبی هندی ها افتاده و به اهدافی بسیار ساده تبدیل شدند. ارتش هند از این موقعیت استفاده کرده و تانک های پاکستانی را یک به یک نابود کرد. در نتیجه این نبرد، پاکستانی ها بیش از ۱۰۰ تانک خود را از دست دادند در حالی که تلفان هندی ها تنها ۱۰ تانک بود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: روش های نظامی
برچسب‌ها: روش شناسی